Luahan Hati Dari Seorang Lelaki Terhadap Kelakuan Biadap Pelajar Pusat Tahfiz Amal Ketika Mengutip Derma


Dalam kejadian baru-baru ini menimpa seorang lelaki yang berang dengan tindakan seorang pelajar PTA yang memaksa lelaki berkenaan hulurkan derma tanpa perlu banyak mempersoalkan kewujudan PTA berkenaan.

Baca pengalaman lelaki berkenaan di bawah:

Kejadian ni baru berlaku tadi kat Stesen Petronas Tg Lumpur. Masa aku tengah isi minyak tiba-tiba datang budak pompuan umur 18 tahun. Dia hulurkan surat ada lambang PTA sambil cakap nak mintak derma amal.
Aku tanya kat dia pasal PTA ni. Aku cakap bukan ke dah tutup. Dia jawab tak tutup pun, lagipun orang atasan dia dah buat rayuan. Bila aku cakap bukan ke dah keluar arahan dari JAIK suruh tutup dan tk boleh beroperasi serta larangan pemberian derma kepada PTA ni.

Dia boleh sound balik kat aku, “abg dah pegi PTA ni ke?” Aku jwb la tak. Dia sound lagi kalau tak prnah pegi tak payah nak cakap banyak psl PTA ni.

Bila aku banyak tanya skit dia boleh tengking aku suruh diam. Dia sound aku sebagai customer kena dgr dia nk brcerita. Aku ckp masa bila aku jd customer dia, bila masa dia jual brg kt aku. Pastu dia tunjuk mnyak angin kt tgn dia.

Aku sound balik ” Tadi awak ckp nk mntak derma amal bkn nk jual brg, sorry la saya tak nak beli. Bila aku blah nak masuk kereta dia boleh sound kt blkg aku ckp b.o.d.o.h. Aku apa lg trus pusing pegi smula kat dia. Minah ni trus lari bila nmpak aku dtg smula kat dia.

Aku tarik tgn dia, aku tengking dia
“kalau nak mintak derma jgn nak kurang ajar, jgn nk paksa2 org.”

Dia tak puas hati tenung kat aku. Aku sound lagi “sape jaga kau kat sini bawak jumpa aku” time tu ada brader lain tolong leraikan sruh aku relax. Aku pn blah tapi aku mmg panas…
Byk lagi ayat2 kurang ajar yg minah ni sound kt aku smpai wife aku pun panas telinga.

Diorang ni mmg dah di ajar utk jawab setiap soalan brkaitan PTA ni…memang berani giler
Demikianlah perkongsian pengalaman lelaki yang menjadi mangsa kebiadaban pelajar PTA. Ini bukanlah cerita rekaan untuk memburukan pelajar PTA, tetapi rata-ratanya begitu.


sumber
0 Komentar untuk "Luahan Hati Dari Seorang Lelaki Terhadap Kelakuan Biadap Pelajar Pusat Tahfiz Amal Ketika Mengutip Derma"

 
Copyright © 2014 media sensasi hot - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info